Followers

Monday, July 4, 2011

Kasih Sayang Resort, Kota Kinabalu

Location: Kasih Sayang Resort, Menggatal
Date: 25 & 26 June 2011

Last minute punya planning juga ni. Tempat ni tletak dekat ngan tempat tinggal aku. Nun jauh d atas bukit yang ttinggi d kota kinabalu. Selalu pergi balik ja, tapi kali ni kami mau rasa kseronokan tidur d tempat tinggi. Aku, Christa & Carol - 3 stooges memulakan aktiviti hujung minggu.
Siap bawa baju tebal - Takut ksajukan. Tmpt tinggi baitu!
Dalam perjalanan k cna kami tserempak pla ngan bestfriend cum officemate aku c Ainis ngan tunang dia. Hehe. 
Durg mau pg fullmoon anak cousin c Ainis. Aramaitii!
Pas check in kmi trs mrehat2kan diri melayan blues. Dapat bilik paling belakang & hujung.
 Our boss for that day c Christha. Mkopak kan duit poket sebanyak RM198..(glup..talan air liur) 
Pemandangan bilik mhadap bandaraya kota kinabalu. Kira ok la juga..
Trs capai kimira - klik cna klik cni..snap banyak2 yg jadinya cuma sket. Layan ja la.


Sepanjang lorong ni ada alunan musik yg menenangkan jiwa & fikiran.
[Most play - LOVE song]

D cni juga d sediakan SPA =)

ambil queen bed - sharing 3 urg
[Yang slim tpaksa la tangah2..kasian c Christha]

Bagi yang suka masuk kuar hutan..nah d sediakan juga trail2..!
[tapi aku & carol sesat jg x jumpa2 pun trail yg d maksudkan]

Ada arnab2 yg klaparan..kiut ni!
[ngeh3 kmi kc makan durg rumput maaa...kasian]

Target aku hari tu mestilah SUNSET! kami layan sunset sampai tbenam. Cantik sangat pmandangan petang tu tapi sayangnya aku bukanlah s'org photographer handalan. Jadi hasilnya x la scantik mana. 
"OBULI nopo"



My GING KARAS yang always be with me. 
Double C - Carol & Christha

Malam tu x banyak aktiviti yg kami boleh buat. Makan, tingu TV, borak2 & layan blues d beranda. Pmandangan malam tu sangat cantik. Kerlipan lampu2 d bawah seperti bintang2 d langit. 
Kalau cakap pasal pmandangan mmg aku b'puas hati..
Scara jujurnya, harga bilik x bbaloi ngan kmudahan yang d sediakan. Kalau d bandingkan bagus lagi pg Kinabalu pine. Harga lebih murah & b'baloi. Ingat sejuk mcm kundasang.  Baju sejuk yang kmi bawa langsung x t'usik. Panas nya. All nite aku x dapat tido. Lap kaki pun x d sediakan. Sket lagi aku mlabuk. Licin btl tu lantai. Banyak serangga2 mnumpang d dalam bilik.
[Memang mesra alam..hahaha]
Kira bulih2 la...kalau x try mana kita tau kan?
Cerita subuh hari, hari masih gelap. Aku tgk c Christha & Carol masih lena d ulit mimpi. x sampai hati mau kejutkan durg smata2 tuk temankan aku tgk SUNRISE. Plahan2 aku bangun. Cuci muka & gosok gg. Capai c kikon. Aku ingat aku s'org ja yang menanti sunrise tau2 ada juga org yg duduk d hujung. Setia menanti kunun kami ni. 

Mine SUNRISE. 
Finally dapat shoot juga dari cni. Selalu fail ja ni gunung Kinabalu tu selalu b'tapuk d balik awan.
"MANGAN noh"



Excise d awal pagi. Tadi turun x trasa, skali mau balik..alala..tinggi pla Kasih Sayang ni!
[aku sda semakin berat..huhu] 

Abis timbak sunrise aku sambung lagi lepak d beranda. Sementara menunggu Christha & Carol bangun aku layan blues d awal pagi sambil mhirup kupi o panas. Nyaman ehh..~



Time for breakfast. Package kmi include 2 breakfast ja so aku suruh Christha & Carol ja yang pg coz aku sda minum kupi. Tapi last2 3-3 kami duduk semeja. 
[Sharing is caring kunun]
Klu mau tambah 1 kepala kena tambah RM22

RM22? erm...breakfast ala2 urg putih..
[variasi lagi breakfast aku d rumah]

Koleksi gambar2 sampingan..tuk memeriahkan suasana..haha...






Kami check out dalam jam 11am. Pas turun kami mansau lagi pg PLKN papar. Lawat sis aku c Tika. Kalau x hujan panjang lagi langkah kami. Cadang mau pg Hutan Simpan Kawang. Nasib hujan klu nda..hahaha...kesian juga c Christha & Carol. Tpaksa mredah hujan bsama2 aku. Ngeee~
[Next time baru pg tmpt yg x sempat mau d pg lah]


Mine KAWAN.Thx for the Gr8 weekend.

END OF THE JOURNEY

XOXO






No comments:

Post a Comment