Followers

Sunday, April 8, 2012

I m Back!

Banyak hal sda ktinggalan. Getting lazy each day kan?
Tp since aku sda install "BarangBagus" free dr android market "BLOGIT" aku bulih update blog aku d mna2 ja janji ada line tenet. This app was GREAT. Kinda love it! Try la install. Hehe.

Oya. Just want to let everyone know I M STILL ALIVE! Alhamdulilah.

Cerita weekend kali ni. Masih panas lg ni mcm pisang panas yg baru kuar dr kuali. Aku myibukkan diri ikut family c ainis balik kg. Cadangnya mau tido d rumah ja. Layan malas. Layan blues. Tp takut pla aku TERsot klu 1 urg. Apa yg mnarik aku tuk join ialah pg tangkap ikan & tido btemankan bunyi2 d hutan. Lama x rasa semua tu. So senja dlm hujan yg lebat tu kmi mulakan pjalanan. Sampai cna hujan mula bhenti. Rehat2 kejap trs pg sungai. Timbak ikan. Semangat btl. X ada pla ambil gmbr waktu mlm sbb tlampau excited kan. Smua tinggal d rumah. Lgpun d cna x ada line. Tido mlm tu mmg best. Btl2 rasa mcm d kampung..:-) Bunyi ungas, bunyi cengkerik mnemani tido aku.
Buka mata ja. Nmpk d luar terang sda. Lena sampai bdengkur kli aku smlm..*tido wit HP. Sarapan dlu sbelum mulakan aktiviti. Seronok makan ramai2, brebut2. Slu mkn sdiri ja ni kli bramai. Hihi. Ubi keladi, ikan masin bakar. Cukup buat aku bselera.


Ok mula aktiviti magasak - mgeringkan air sungai. Waktu ni aku bukan bnyk tolong pun aku bz mandi sungai. Sakai kan sbb jarang dpt jumpa sungai. 


Baring2 d air sambil tengok awan. Tenang ja aku rasa. Hilang semua masalah.
 

Pas tu, ni la hasil dari mongkokog - mramas ikan d celahan batu & air2 yg btakung. Excited tingu bnyk ikan! Ni suku dr hasilnya. Gmbr ikan yg sda mati ja. Hihi. 

 
Udang pun ada bah. Hihi.

Dr Kg.mawaras kami balik ikut jalan belakang. Dr kg sinagang. Cantik btl pmandangan cna. Tembus lg d Kasih Sayang resort. Gambar yg sempat aku ambil dr dlm bas. Syukur ada sebagai kenangan.
 
Ikan yg kmi dpt tu aku masak terjun bebas. Rasa dia? SEDAP bah - klu urg rasa mmg x sadap lah. Hihi. Jemput makan.
Kesimpulan - IT WAS A GREAT WEEKEND ACTIVITY! C u on my next mansau-mansau. xoxo.

No comments:

Post a Comment