Followers

Thursday, September 13, 2012

KK-B'fort-Sipitang

I m Back!
My kawan ask me what I want for my coming Birthday.
So aku senaraikan apa yg aku mau. Pelik tapi benar.
1. Naik keretapi
[Umur b'apa abad belum pernah naik lagi. Kesian]
2. Pergi pulau yg ada d sabah
[X pernah pergi mana-mana pulau kecuali tmpt kelahiran aku - Pulau Labuan]
3. Pergi memancing di open sea
[Selalu memancing d psisiran pantai ja. Kali ni aku mau pg Pulau Bangi!!] 

26th August 2012
Advance present - Naik keretapi for the 1st time!
Senyuman sampai k telinga.
[Actually b'berapa hari yg lalu aku kena uji mcm2 problem. Hari ini aku let go all the problem]
Hari tu bangun awal pagi ambil c Aiyue & pak tam di quarters ILP, Sepanggar.
Jam 7:15am kami ada di stesen keretapi Tanjung Aru.
B'baris panjang juga tuk beli tiket.
[Borneo Railway kena upgrade system ticketing durg]


X tau kenapa ada socket d cni. Tapi yang pasti ianya wujud kerana ada kegunaan.
Next time pg mau bawa charger HP sementara menunggu bulih caj apa yg patut. hahaha. 

Tambang tuk pg last destination Tanjung aru - Beaufort RM4.80

Yay!! depan mata sda KERETAPI!!
Senyuman aku sampai telinga ^_____^v
Gambar yg sempat aku frame d dlm keretapi =)
Destinasi yg d lalui oleh kmi - kena tukar train sbb keretapi ni cuma sampai Beaufort ja. 
Nampak dot merah & kuning tu?
Merah tanda dia berhenti kejap ja ambil penumpang.
Kuning tanda itu perhentian utama - berhenti lama sket (10 minit klu x silap)


Suka tingu gelagat budak ni. Yang pasti hairband dia menarik hati - Minnie Mouse =)
Dan ini pula..
Wajah-wajah kesayangan hamba. Urg kuat yang mrealisasikan hajat aku.

Selamat sampai d Beaufort jam 09:45am
Perjalanan kami k Tenom x dapat d teruskan sbb x ada train balik k Beaufort lagi kecuali keesokan harinya.
Maybe next time baru pg memandangkan semua pun keja & sekolah.
(kecewa)
Sebelum mengatur langkah seterusnya kami mcari makanan yg best d Beaufort.
Dan kami jumpa kedai makan ni!
Sate dia mmg marvelous!
Harga mmg b'baloi ngan apa yg d hidangkan.
(Tapi jangan beli set - rugi. hihihi)
*x tau mana aku simpan gambar makanan kami - will update soon.
Jalan-Jalan - Frame gambar lagi.
Kami naik jambatan ni.Yang pasti ni bukan laluan balik k KK...hehehe...
Last minute decision - Kami tukar laluan k SIPITANG!
Ambil kereta sapu memandang kami t'lepas bas express.
Tambang RM10/pax
Kalau naik bas express cuma RM6/pax
This is not the 1st time aku jejak kaki k Sipitang.
Banyak kali sda tapi last aku pg Lawas tahun 2001
Kami pg tempat yg femes kunun d Sipitang - ESPLANAD






Pemandangan cni mmg cantik. Apa lagi klu dapat ambil gambar sunset.
(Tulis dlm diary - my next destination tuk shoot sunset)


Ramai pgunjung dtg cni tuk bgambar wlupun d tengah hari yang panas!


Puas ambil gambar kami cari kedai makan yg best.
Tapi x jumpa semua mcm sama ja lagipun cuaca panas buat kami malas bgerak.
Sudahnya - minum ja la d mana2. Kedai makan d tepi pantai
Mau cari keychain & Magnet fridge juga tapi x jumpa pun =(
Kami balik naik bas express direct pg KK tapi turun d Petagas sbb kena ambil kereta yg kena park d Stesen Keretapi Tanjung Aru.
Minta ambil my Sis & drop kmi d tempat kami mula-mula sampai.
Tambang dr Sipitang - Petagas RM15/pax
*Ada bah direct pg Tawau dr Sipitang =)

Tiada apa yg aku dapat bawa balik dr Sipitang. Tapi aku dapat SUNBURN & paling manis dapat mrealisasikan hajat aku.
Its was a great Journey!

XOXO

Nota kaki: Jangan pergi Sipitang time matahari tegak atas kepala! Alasu~ hihihi.






No comments:

Post a Comment